FAQ. Veelgestelde Vragen.
01. Bestellen & Betalen
Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
Voor boeketten: bestellingen kunnen geplaatst worden via de website, maar ook telefonisch en via WhatsApp.
Voor afscheidsbloemwerk: Bestellingen kunnen telefonisch geplaatst worden. Indien gewenst komen wij bij je langs.
Voor overige producten: Plaats eenvoudig je favoriete product in het online winkelmandje en volg de stappen in de checkout.
Welke betaalmethoden accepteren jullie?
Je kunt veilig betalen via iDeal.
Ik wil een artikel versturen als cadeau. Hoe werkt dit?
Kies bij het product om het in te laten pakken als cadeau. Dan maken wij er iets moois van. Om het direct naar de ontvanger te sturen vul je in de checkout het adres van de ontvanger. Let op, pas het factuuradres aan naar jouw eigen adres.
02. Verzending & Bezorging
Wat zijn de verzendkosten?
Binnen Nederland rekenen wij €6,75. Wij verzenden met PostNL. Binnen Purmerend, Oosthuizen, Ilpendam, Broek in Waterland, Watergang, Kwadijk, Middelie, Warder, Zuidoost Beemster, Noord Beemster, West Beemster, Midden Beemster en Neck geldt een gereduceerd bezorgtarief van €3,50. Dit komt omdat wij in dit gebied de bezorging zelf verzorgen.
Hoe snel wordt mijn bestelling geleverd?
Bestellingen geplaatst op werkdagen worden binnen 1 dag verzonden. Voor hoe snel jouw pakket bij jou bezorgd wordt, hangt af van PostNL.
Voor onze persoonlijke regiobezorging geldt het volgende:
Bestellingen geplaatst op do (na 15:00u) -di (voor 10:00u) worden bezorgd op dinsdag.
Bestellingen geplaatst op di (na 10:00u) – do (voor 15:00u) worden bezorgd op donderdag.
Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
Op dit moment is afhalen nog niet mogelijk. Wij hopen dit in de toekomst wel te kunnen aanbieden.
Ik wil een boeket of artikel naar twee adressen sturen. Kan dit?
Ja, dit is mogelijk. Alleen niet in één bestelling. Rond bestelling 1 af, vul daar adres 1 in en start daarna met bestelling 2. Zo maak je twee verschillende bestellingen aan.
03. Producten
Bieden jullie ook maatwerk?
Ja, we maken graag bloemstukken, rouwbloemwerk en bruidsbloemen volledig op maat. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.
Hoe werkt een bloemenabonnement?
Je ontvangt wekelijks of om de week een boeket. Daarbij heb je de keuze om het kant-en-klaar in vaas te ontvangen of alleen het boeket. De minimale afname is vier boeketten.
Kunnen jullie ook zakelijk leveren?
Zeker! Wij bezorgen bloemen voor diverse bedrijven. Neem contact met ons op voor een aanvraag.
Kost het extra om cadeaus in te laten pakken?
Nee, wij zijn gek op cadeaus inpakken en doen dit graag gratis voor je.
04. Retourneren & Klachten
Kan ik mijn bestelling retourneren?
Cadeaus en woonaccessoires mogen binnen 14 dagen na ontvangst retour worden gestuurd. Bloemen, versartikelen en maatwerkproducten zijn uitgesloten van retour.
Hoe werkt retourneren?
- Meld je retour aan door een e-mail te sturen naar info@inaflora.nl met je ordernummer en de reden van retour.
- Download hier het etour-/herroepingsformulier en voeg dit toe aan je retourzending modelformulier_herroeping_inaflora_v2
- Verpak het artikel zorgvuldig in de originele verzenddoos. Vergeet niet voldoende te frankeren en het ordernummer duidelijk te vermelden.
- Retourzendingen die beschadigd of onvoldoende verpakt zijn, kunnen wij helaas niet (volledig) crediteren. Indien een product gebruikt of beschadigd lijkt behouden wij ons het recht om slechts een deel van het aankoopbedrag of niets te vergoeden.
- Zodra je retourzending is goedgekeurd, storten wij binnen 7 dagen het geld terug op je rekening.
- Retourneren is mogelijk tot 14 dagen na ontvangt van je bestelling
Let op: de kosten en het risico van het terugsturen zijn voor eigen rekening.
Mijn product is beschadigd geleverd, wat nu?
Dat is vervelend. Wij lossen het graag netjes op! Neem direct contact met ons op en stuur een foto mee, dan regelen wij een passende oplossing.